قیزیم ایسانا
در مورد کودک نازنین مان آیسانا وتمام فرزندان زیبای سرزمین مان

ني ني سايت: آهن يك ماده معدني حياتي است كه تمام كودكان و نوزادان به آن نياز دارند. نوزاداني كه شير خشك و غلات مصرف مي كنند، به شكل معمولي از اين ماده غني هستند. آهن به افزايش حجم گلبولهاي قرمز خون با توجه به رشد نوزاد كمك مي كند. كمبود بيش از اندازه آهن منجر به كم خوني مي شود و در نتيجه آن توليد خون كاهش يافته و اشتها كودك كم مي شود.

در حال حاضر غذاهاي غني شده جديد در بازار موجود است. مصرف اين غذاها راحت تر از آن است كه تمام آهن مورد نياز نوزاد و كودك را براي رشد به او بخورانيد. در حقيقت اگر نوزاد شما از شير خشك يا شير مادر، غلات غني شده و سرشار از ويتامين و ساير مواد غذايي غني شده استفاده مي كند، مقدار آهن مورد نياز بدنش را در طول روز دريافت مي كند. اگر نگران مقدار به اندازه مصرف آهن در كودك خود هستيد، بهتر است بدانيد، نوزادان بين 6 و 12 ماه در طول روز به مقداري در حدود 11 ميلي گرم ، كودكان  1 تا 3 سال به 7 ميلي گرم ، كودكان 4 تا 8 سال به 10 ميلي
گرم آهن  در يك روز نياز دارند.



ادامه مطلب...



چطور كودكاني باهوش تربيت كنيم

همه انسان‌ها دوست دارند كودكاني باهوش داشته باشند. هوش علاوه بر زمينه ژنتيك، تا حدي هم اكتسابي است و در طول زندگي و به نسبت شرايط محيطي از آغاز تولد تا بزرگسالي و براساس آموزش‌هاي فرد در او شكل مي‌گيرد .
در واقع با اين كه هوش انسان، هم ارثي و هم اكتسابي است يا به عبارتي هوش پديده‌اي ژنتيك و استعدادي خدادادي است، توانايي‌هاي ذهني افراد در طي دوران زندگي و از دوران كودكي آنها كم‌كم شكل مي‌گيرد. براساس تحقيقات علمي انجام شده، با به كار بردن روش‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي خاصي در زندگي روزمره و در فضاي آموزشي كودكان، مي‌توان قدرت تفكر و هوش آنها را پرورش داد. شما هم مي‌توانيد از اين روش‌ها براي باهوش‌تر كردن فرزندتان استفاده كنيد .



ادامه مطلب...


نوشته شدهیک شنبه 10 دی 1391برچسب:, توسط انا اتا

" لطفاٌ " ، " متشكرم " ، و " معذرت مي خواهم " را بيشتر به كار ببريد.
خيلي اوقات وقتي كودكانم از من چيزي مي خواستند - بدون گفتن كلمه "لطفاٌ - من تنها مي ايستادم و منتظر مي شدم
گاهي اوقات آنها با تعجب به من خيره مي شدند و فكر مي كردند نكند اتفاق بدي برايم افتاده ، اما اكثر اوقات ناگهان متوجه مي شدند و مي گفتند " اوه لطفاٌ "
هر چه بيشتر از اين كلمات استفاده كنيد و از كودكان بخواهيد آنها را به كار ببرند ، آنها بيشتر متوجه اهميت (بر زبان آوردنشان) مي شوند.
همچنين بدون گفتن لطفاٌ و متشكرم چيزي به كودك خود ندهيد.
اين گام كوچكي است ، اما از اهميت زيادي برخوردار است .




نوشته شدهشنبه 10 دی 1391برچسب:, توسط انا اتا

مكيدن انگشت در كودكان تا دوسالگي طبيعي و بعد از ‪ ۵‬سالگي مضر است . شايع‌ترين عادت بد دهاني در كودكان مكيدن انگشت شست است كه در برخي از جوامع ‪ ۷۵‬تا ‪ ۹۵‬درصد گزارش شده است. البته مكيدن انگشت شست تا سن ‪ ۲‬سالگي جاي هيچگونه نگراني ندارد، بلكه براي حيات نوزاد امري طبيعي ، غريزي ، ضروري و اجتناب ناپذير است...

مكيدن انگشت‌ها و شست،پستانك، جويدن لب‌ها و ناخن و تانگ تراست يا به عبارتي باقي ماندن بلع نوزادي در سنين بالاتر و دندان قروچه از عادت‌هاي بد دهاني است.

 

مکیدن انگشت یا پستانک در نوزادان و کودک کوچک یک واکنش طبیعی است :زیرا مکیدن در کودکان یک رفلکس طبیعی است که از زمانی که در رحم مادر بوده اند، شروع شده است و به صورت عادت به مکیدن از 3-4 ماهگی شکل می‌گیرد.

مکیدن شست یا انگشت یکی از اعمال سازشی اولیه است که کودک به وسیله‌ی آن خود را خوشحال می‌کند این عادت یک احساس عمیق امنیت به کودک می‌بخشد که او به آن احتیاج دارد.

 مکیدن و جویدن، یکی از روشهایی است که نوزادان و کودکان کوچک به وسیله ی آن می‌توانند محیط اطراف خود را لمس کنند. کودک در سنین شیر خوارگی اغلب بعد از غذا خوردن، انگشت خود را می‌مکد. برخی دیگر از کودکان به محض اینکه پستانک را از دهانشان بیرون بیاورند این کار را می‌کنند

.



ادامه مطلب...






نوشته شدهجمعه 10 دی 1391برچسب:, توسط انا اتا




نوشته شدهجمعه 8 دی 1391برچسب:, توسط انا اتا

سن كودك مهارتهاي اصلي
(اكثركودكان انجام مي دهند)
مهارتهاي اضافي
(نيمي از كودكان انجام مي دهند)
مهارتهاي پيشرفته
(تعداد كمي از كودكان انجام مي دهند)
1ماهگي
  • سر را بالا مي گيرد
  • به صدا پاسخ مي دهد
  • به صورتها خيره ميشود
  • اشيا را دنبال مي كند
  • اصوات اوه و آه ازحلق خارج مي سازد
  • قادر به ديدن طرح هاي سياه و سفيد است
  • لبخند مي زند
  • مي خندد
  • سر را با زاويه 45 درجه نگه مي دارد
دو ماهگي
  • ازحلق خود اصواتي خارج مي كند
  • اشيا را دنبال مي كند
  • سر را براي مدت كوتاهي نگه مي دارد
  • لبخند مي زند و مي خندد
  • سر را با زاويه 45 درجه نگه مي دارد
  • حركاتش نرمتر مي شود
  • سررا دائم نگه مي دارد
  • وزنش را روي پا تحمل مي كند
  • ممكن است سر و شانه را كمي بلند كند
سه ماهگي
  • مي خندد
  • سر را بطور دائم نگه مي دارد
  • صورت و بوي شما را تشخيص مي دهد
  • جيغ ميزند
  • صداي شما را تشخيص ميدهد
  • سر و شانه را كمي بلند ميكند
  • بطرف صداهاي بلند برمي گردد
  • مي تواند دست ها را بهم برساند وممكن است روي اسباب بازيها بكوبد
  • مي تواند بغلتد
چهارماهگي
  • سر را بطور ثابت بالا نگه مي دارد
  • مي تواند وزن را روي پاها تحمل كند
  • وقتي با او صحبت مي كنيد با صوت پاسخ ميدهد
  • مي تواند به اسباب بازي چنگ بزند
  • دستش را به طرف اشيا دراز مي كند
  • مي تواند بغلتد
  • اصوات را تقليد ميكند
  • ممكن است اولين دندانش جوانه بزند
  • ممكن است براي خوردن جامدات آماده باشد
پنج ماهگي
  • رنگهاي تيره را تشخيص ميدهد
  • مي تواند بغلتد
  • با بازي كردن با دست ها و پاهايش خودش را سرگرم مي كند
  • بطرف صداهاي جديد ميچرخد
  • نام خود را تشخيص ميدهد
  • ممكن است بدون كمك چند لحظه بنشيند
  • اشيا را به دهان ميبرد
  • ممكن است ترس از غريبه ها شروع شود
شش ماهگي
  • بطرف صداها واصوات ميچرخد
  • صدا را تقليد ميكند و حباب درست مي كند
  • به هر دو جهت مي غلتد
  • دستش را به طرف اشيا دراز مي كند و آنها را به دهان مي برد
  • بدون كمك مي نشيند
  • براي خوردن آماده است
  • ممكن است بطرف جلو خيز بردارد كه روي زمين بخزد
  • ممكن است بخش هاي كلمات را به هم بچسباند و كلمه اي نامفهوم بسازد
  • ممكن است اشيا را بطرف خود بكشد.


ادامه مطلب...


نوشته شدهجمعه 8 دی 1391برچسب:, توسط انا اتا
.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.