قیزیم ایسانا
قیزیم ایسانا
در مورد کودک نازنین مان آیسانا وتمام فرزندان زیبای سرزمین مان

برخورد غلط با استفراغ کردن شیرخوار

باعث وخامت حال آن می شود



اکثر والدین در زمان استفراغ کودک، دچار اضطراب شده و سعی می کنند با خوراندن شیر، مواد غذایی و یا دارو هرچه سریعتر استفراغ کودک را کنترل کنند که این خود در اکثر موارد باعث بدتر شده حال کودک خواهد شد.

دکتر "سید مجتبی تولیت" متخصص بیماری های کودکان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا واحد علوم پزشکی ایران گفت: باید توجه داشت استفراغ یک بیماری نیست بلکه یک علامت است و می تواند نشانی از مسائل ساده مثل زیاد خوردن شیرخوار و یا علامت بیماری های بسیار خطرناک همچون عفونت های مغز با کلیه باشد.
دکتر تولیت با اشاره به اینکه، برخورد غلط والدین درزمان استفراغ ممکن است


دکتر تولیت با اشاره به اینکه، برخورد غلط والدین درزمان استفراغ ممکن است باعث تشدید این مسئله شود، وی افزود: کودکی که تازه استفراغ کرده است برای شروع مجدد تغذیه آن نباید عجله کنند. همچنین دادن داروهای خوراکی همچون استامینوفن در حالیکه هنوز از ادامه ی استفراغ مطمئن نیستیم مجاز نخواهد بود، ولی با توجه به ترس از تب و تشنج، در صورتیکه کودک استفراغ کرده، تب بالایی دارد، از شیاف استامینوفن و بدن شویه با آبی که دمای آن هم اندازه با دمای بدن کودک است استفاده شود.

وی افزود: باید توجه کرد وقتی کودک استفراغ دارد در صورت خوراندن غذا و دارو، شیره معده هم همراه آن بالا می آید و اکثراً حجم استفراغ از میزان مواد خورانده شده بیشتر است و این باعث افت فشار خون، اختلال در آب و نمک و بدتر شده حال شیر خوار می شود.
وی برای بهتر شده حال کودک توصیه کرد دراین حالت ثابت شده است در زمان حالت تهوع، خوردن مایعات سرد و کم حجم با فواصل چند دقیقه ای و به صورت قاشق قاشق ، در معده کودک بهتر تحمل می شود، لذا از دادن مایعات گرم و همچنین شیر مادر بلافاصله پس از استفراغ خودداری شود.
دکترتولیت در پایان هشدار داد در این شرایط تنها اره مطمئن جهت درمان صحیح استفراغ کودک مراجعه به پزشک متخصص است.

منبع:http://www.daneshju.ir

از فرشتگان زمینی مان بهتر مراقبت کنیم !!!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.